lørdag den 19. april 2014

Gader og betydninger i Aarhus af Helen


Jeg synes, at jeg fik rigtig meget ud af at have denne her video. Jeg fik lært rigtig meget om nogle af Aarhus' gamle gader, f.eks om hvordan/hvorfor de fik navnet, og om hvornår de blev grundlagt o.s.v. Videoen havde været en super hyggelig ting at lave, selvom jeg blev meget træt til sidst fordi vi skulle gå så mange steder hen. Jeg kan godt lide ideen, med at vi skulle filme 2-4 af de steder der har betydninger for os, det virkede meget personligt hvilket jeg godt kan lide, og så kan det også være en ting hvor de andre kunne lære mig bedre at kende. Dagen havde været vild sjovt og spænende, fordi der er mange steder, hvor det vækker gode eller måske også dårlige minder op i mig.

Museumsgade: Museumsgade blev grundlagt i 1877, og gaden blev opkaldt efter Aarhus museum. Aarhus museum er idag blevet et musik spille sted, som nu hedder Aarhus Internationale Jazz Festival. Museumsgaden er 850 meter væk fra Elise Smith Skole. 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar